ČO MÔŽE SPRAVIŤ 60 DNÍ BEZ "HLÚPOSTÍ" V STRAVE

Ako sa podarilo u ženy ktorej stagnovala váha po vystúpení z komfortnej zóny zhodiť za 60dní 3,3kg tuku a pri tom ponechať svalovú hmotu?


Nič prevratné, žiadne nové výskumy, len opustenie komfortnej zóny a poukázanie a dokázanie, ako málo stačí na to, aby sme sa zbavili neželaného...

Každý sme iný, nie na každého platí to isté, no my sme ten správny recept zrejme našli :)

Osobu, s ktorou som pracoval (a stále to trvá) zverejňovať nebudem. Je to žena, ktorej váha sa hýbala na rovnakej úrovni a jej cieľ bol dostať sa pod 60kg, samozrejme primárne z tuku. Počet tréningov za týždeň bol v priemere 3x, z toho 2x Intenzívny tréning (Skupinový tréning VKondícii - HIIT, Kruhový, Tabata..) a jeden silový tréning. Strava bola pestrá, pravideľná, pričom ľahké obmedzenie bolo v sacharide, prílohách (pečivo, cestoviny, zemiaky len "sem tam"..). Váha sa nepohla nižšie dva mesiace, takže to chcelo zmenu. Tú zmenu by spravil každý, nič prevratné. Ukážeme si len na výsledkoch z váženia na váhe InBody, čo sa stane, keď vysadíte zo stravy “hlúposti”. Počet tréningov sa nezmenil, ostali sme na troch do týždňa a trvalo to presne 60dní.

Je známe, že ak chceme zhodiť 1kg tuku, musíme spáliť približne 7000kcal. Pre predstavu - za jednu etapu na Tour de France spáli pretekár priemerne 5900kcal. Takže v tomto prípade, aj keby sme spravili zmenu v podobe pridania ďalšej tréningovej jednotky v týždni, nemalo by to zrejme taký výsledok ktorý sme dosiahli vysadením nevhodných elementov zo stravy.


Čo nám pomohlo zhodiť 3,3kg tuku a pri tom ponechať rovnakú váhu svalovej hmoty?


Čo nám pomohlo zhodiť 12,2cm2 viscerálneho tuku?


Okrem toho, že máme každému známy podkožný tuk, je dôležité spomenúť aj druhý spôsob ukladania tukových zásob - Viscerálny tuk (ukladá sa medzi orgánmi) môže predstavovať vážny zdravotný problém. V prípade, že máme tohto tuku nadbytok, môže nás oveľa viac ohroziť ako tuk podkožný. A čo je dôležité spomenúť, kým podkožný tuk nám svoj nadbytok ukazuje až príliš okato, viscerálny tuk je skrytý a vôbec nemusí súvisieť s nadváhou alebo obezitou - štíhli ľudia môžu mať v niektorých prípadoch práve toľko viscerálneho tuku ako plnoštíhli.

Ako to vyzeralo v centimetroch?

Viac ako 3cm rozdiel v páse (podotýkam u ženy, pri ktorej myslím, "nebolo z čoho") Dá sa..


Jediná zásadná zmena, o ktorej píšem, ktorú sme spravili, ktorá nám teda pomohla splniť si cieľ bola vysadiť zo stravy na 60dní obyčajné hlúposti-sladkosti (sladké vody, keks, koláč, čokoláda, cukor..) Je ale dôležité poznamenať, že ovocie sme nevynechali, konzumáciu fruktózy sme absolútne neobmedzili. 

Ako som písal na začiatku, žiadna veda, žiadne nové veci, len dôkaz, čo sa dá dosiahnuť za pomerne krátky čas. (u ženy, pri ktorej už takmer nie je z čoho chudnúť.. Je jasné, že pri človeku ktorý má 30kg nadváhu by bolo to číslo krajšie)


60 dní = 24 tréningov - 16x Skupinový - Intenzívny tréning / 8x Silový tréning Strava = Priorita - maximálne obmedzenie cukru (jediná zásadná zmena) -3,4kg tuku o 3,2cm užší pás

Vystúpte z komfortnej zóny, dajte si predsavzatie, zbavte sa nezmyselných hlúpostí v strave, pripojte k tomu zdravý pohyb a žite zdravo! Vaše telo sa vám odvďačí :)

29 zobrazení

©2019 VKONDÍCIÍ | Všetky práva vyhradené